Všeobecné podmienky účasti na zájazdoch a pobytoch organizovaných CK TATRA-TRAVEL (ďalej len všeobecné podmienky) platia pre všetky zájazdy a pobyty organizované obstarávateľom CK TATRA-TRAVEL (ďalej len CK) uverejnené v aktuálnom katalógu a ďalšie služby cestovného ruchu poskytované na základe individuálnej objednávky – klienta v zmysle platných právnych predpisov.
Zmluvný vzťah medzi CK a objednávateľom vzniká podpísaním zmluvy o obstaraní zájazdu objednávateľom a jej následným prevzatím a potvrdením zo strany CK. Uvedená Zmluva sa uzatvára písomne a nadobúda platnosť dňom podpisu zmluvnými stranami. Objednávateľ podpísaním zmluvy záväzne berie na vedomie všeobecné podmienky a v plnom rozsahu s nimi súhlasí. Súčasťou zmluvy sú aj prílohy a to informačný prospekt o konkrétnom zájazde alebo pobyte s potrebnými informáciami prípadne iné podklady poskytnuté CK. Skutočnosti dohodnuté v zmluve o obstaraní zájazdu sú pre objednávateľa a CK záväzné.
Objednávateľom môže byť fyzická alebo právnická osoba. Podmienky uvedené vo vyššie zavedenej zmluve sú záväzné pre všetky osoby, ktoré sa na základe zmluvy zúčastňujú na zájazde alebo pobyte. Za plnenie zmluvných záväzkov zo strany ďalších osôb zodpovedá objednávateľ ako za svoje vlastné. Za neplnoletú osobu podpisuje zmluvu jeho zákonný zástupca.
CK najneskôr 7 dní pred nástupom na zájazd alebo pobyt zašle objednávateľovi všetky potrebné informácie a podklady pre riadnu realizáciu zmluvného záväzku.
Pri zmene podstatnej podmienky zmluvného vzťahu navrhnúť zmenu zmluvy. So zmenou zmluvy musia súhlasiť obe zmluvné strany. Urobiť všetky potrebné opatrenia pre realizáciu zmluvného záväzku v zmysle dohodnutých podmienok. V prípade nemožnosti splnenia záväzku umožní odstúpenie od zmluvy bez zmluvnej pokuty alebo pri zabezpečení realizácie za podmienok nižšej kvality poskytne zľavu a rozdiel vráti objednávateľovi.
V prípade záujmu objednávateľa môže CK sprostredkovať pre neho aj individuálne cestovné poistenie vrátane poistenia storna služieb pre prípad, že objednávateľovi vzniknú náklady v súvislosti s jeho odstúpením od zmluvy v prípade nehody alebo ochorenia.
CK môže pred začatím zájazdu alebo pobytu od zmluvy odstúpiť len z dôvodu zrušenia zájazdu alebo z dôvodu porušenia povinností objednávateľom, ktoré boli zmluvne dohodnuté.
Objednávateľ má právo pred nástupom zájazdu alebo pobytu odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu alebo z dôvodu porušenia povinnosti zo strany CK. Oznámenie o odstúpení musí byť vykonané písomne a doručené CK. Ak je dôvodom odstúpenia porušenie povinnosti zo strany CK, táto objednávateľovi navráti zaplatenú zálohu na poskytnutie služieb.
Ak dôvodom odstúpenia zo strany objednávateľa nie je porušenie povinností zo strany CK alebo ak CK odstúpi od zmluvy z dôvodu porušenia povinností zo strany objednávateľa je objednávateľ povinný zaplatiť CK zmluvnú pokutu nasledovne podľa počtu dní pred nástupom na zájazd alebo pobyt:
Pre stanovenie počtu dní je rozhodujúci deň, keď bolo odstúpenie od zmluvy doručené CK. Do počtu dní sa nezapočítava deň odchodu, nástupu na zájazd alebo pobyt. CK má právo vyššie uvedenú čiastku odrátať od poskytnutej zálohy a /revyšujúcu časť zálohy vráti objednávateľovi.
CK zodpovedá za škodu spôsobenú objednávateľovi v zmysle platných ustanovení právnych predpisov. Za realizáciu služieb v zmysle dohodnutých podmienok pobytu bez ohľadu na to, či tieto služby mala splniť CK alebo iný dodávateľ v rámci zájazdu alebo pobytu, nezodpovedá však za služby mimo rámec pobytu, ktoré si zákazník objednal na mieste u majiteľa v hoteli resp. inej organizácii.
CK zodpovedá výlučne za poskytnutie služieb, ktoré sú fixne dohodnuté v zmluve o objedaní zájazdu.
CK nezodpovedá za škody vzniknuté nevyužitím zaplatených služieb.
CK nezodpovedá za skutočnosti, ktoré nemohla ovplyvniť a ani nie je ich možné od CK spravodlivo požadovať (nepriaznivé počasie, meškanie dopravných prostriedkov a podobne).
CK nezodpovedá za škodu vzniknutú pôsobením tretej osoby ani za škodu, ktorá vznikla bez jej pričinenia v dôsledku neobvyklých a nepredvídateľných okolností.
V prípade ak rozsah a kvalita poskytovaných služieb nezodpovedá dohodnutým podmienkam má právo objednávateľ tieto skutočnosti reklamovať.
Reklamácia musí byť uplatnená neodkladne po vzniku udalosti majiteľa hotela, penziónu, chaty a pod, pričom musí byť spísaný o tomto záznam a podpísaný oboma stranami (objednávateľ – majiteľ).
Ak nie je možné zjednať nápravu hneď na mieste a v rozhodnom čase, spíše sa o tomto záznam, ktorý sa predloží CK a slúži na ďalšie prejednanie reklamácie u CK. Nároky z reklamácie musí objednávateľ u CK uplatniť neodkladne po ukončení zájazdu, pobytu najneskôr 7 dní po návrate. Po tomto termíne CK nebude na takéto reklamácie brať zreteľ ako aj nebude brať zreteľ na reklamácie, ktoré nespĺňajú vyššie uvedené podmienky.
Komplexné cestovné poistenie nie je zahrnuté v cene zájazdu. Rozsah komplexného cestovného poistenia je uvedený v zmluve o obstaraní zájazdu. Poistný vzťah vzniká prostredníctvom CK priamo medzi objednávateľom a poisťovacou spoločnosťou, ktorá v prípade poistnej udalosti jedná priamo s účastníkom zájazdu.
Všeobecné zmluvné podmienky CK TATRA-TRAVEL sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o obstaraní zájazdu, pobytu a objednávateľ svojím podpisom na zmluve potvrdzuje, že sa s nimi oboznámil a v plnom rozsahu s nimi súhlasí.